Störst av allt är kärleken

 
 
 
En söndag, kvällstid, är mycket slutsålt i affärerna. Jag fick åka till många för att hitta rätt rosor i rätt färg, kvalitet och kvantitet.
 
 
Men till slut så! Det tog sin lilla stund, men till sist var jag på väg hem till gården, till mamma och pappa.
 

 
 Grattis på bröllopsdagen!
 
 
Här står de vid skylten
som gjordes inför bröllopet,
17 augusti för 40 år sedan.
 

 
 
 
Söndagsmiddag och glasstårta. Och måndagslunch på Hestra Wärdshus, där bröllopsmiddagen hölls 17 augusti 1974.
 
 
 
Jag vet inte, men kanske är beskrivningen av eterneller vackrare än själva dikten. Jag vet inte. Men jag lutar åt det. Läs du också och se sen vart du lutar...
 
 
 
Eterneller
är torkade växter,
som insamlats under blomningstiden
och sen kan användas som dekorativa
"evighetsblommor".
 
Traditionellt skall torkningen
ske i buketter, som hängs i
stjälkarna med blommorna nedåt.
 
Det är bara sådana arter som
någorlunda behåller färgen
efter torkningen som duger
som eterneller.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0