Följ med oss på spa...

För exakt en vecka sedan så här dags var Lovisa och jag på väg ut på Spa-avdelningen på Varbergs stadshotell.
 
 
Det börjar så här:
 
 
Om man säger så, vi var väldigt o-japaniga...
 
 
 
Mot värmen!
Efter kort besök i bassängen
med olika "massagestationer"
förflyttade vi oss till 40-gradiga
värmekällan. De där massage-
strålarna sköt ju bara iväg mig
och det var faktiskt inget jobbigt
träningspass jag var ute efter ;)
Efter att ha suttit och värmt upp
oss blev i alla fall jag chockkall
när jag reste mig upp i den kalla
luften och därför var nästa mål
busenkelt att välja: bastun! Till
och med Lovisa gjorde tummen
upp! Men så doppade hon sig
i den iskalla badtunnan några
gånger också. Jo jo, det finns
allt bra tokiga människor...
 
 
 
 
 
 
 I ljuset fick jag oväntat (härligt) långa ben. Det var roligt så länge det (synvillan) varade!
 
 
Klok efter föregående dags påhälsning i bassängen gick jag direkt efter 40-gradersbassägen mot basturna. Men Lovisa gjorde ett återbesök och gjorde mig sällskap när hon strålats och spolats och fått rumpmassage...
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Upplevelsedusch.
 
I bastuoasen fanns tropisk regndusch
(som jag inte använde (hallå, kall ju!))
men också en varm variant som jag
testade både en och flera gånger.
 
 
 
Lovisa bekantade sig lite mer med
"tvagningsisen" än jag, även om jag
drack flera glas vatten med gott om
krossad is i. Det var flera som tömde
skopa efter skopa med is i det redan
kalla kallkaret och sedan doppade
(eller försökte doppa) sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mellan bastu och fotbad tog vi fruktstund utanför meditationsrummet. Vi tog med en kopp ingefära-
och-citronte till fotbadet och där avslutade vi vår
spahelg med illröda fötter och hett te. Efter en
snabb dusch var vi snart på väg hem igen, glada
över att vi fått upp värmen så bra, för hemresan
gick sannerligen genom ett vinterlandskap.
 
 
 
 
 
Fotbadet blev finalen på båda spa-besöken.
 
 
 
 
 
Skönt med varma fötter
när man kommer ut till detta:
 
 
 
Tack och hej till hotell och spa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0