Långlördag

Men fin och god från början till slut!
 
 
Det började med hjärtan på golvet och kaffe mellan bladen.
 
 
(Eller. Det började faktiskt på "morgonen" med en hel familj i min lilla hall som vinkade hejdå till Blixten som ska bo här hos oss. Någon (undra vem) sorterade mina skor (allt för att skapa mer plats åt alla i det lilla begränsade utrymmet!) och en vinkade med gipsad arm, innan de for vidare mot fjällen och Blixten gömde sig under sängen och Melva kollade allt nytt (Blixten, kattsand, torrfoder och nyckelknippa) som kommit in i hennes hem...)


Kaffe både i magar, på bord och i mello-tidning. Torka torka torka. Till kvällen fick mello-vännen L sprätta upp sista bladen för att läsa klart. Men mellan kaffespill och mellofest hälsade jag på Jirka och hans alla godingar!
 
 
 
 
Det fortsatte med
gräsligt söta kossor!
Och lilla lammet Brutus.
Och ett får med tandlossning
(så typiskt min vanliga otur liksom!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter några goda timmar med Jirka, både
inomhus och ute i slasket, for jag hemåt.
Lite vila innan mello med L-vännen... Och
sedan blev det fortsatt mys med Melv och
Blixten. Och nu, alldeles strax, blir det
natt-te med Linnea. Men snartligger jag
här igen, i sängen, med två godingar!
Lyckliga jag :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0