Bär och bus

 
I går eftermiddag åkte jag ut till landet för att plocka lite bär. Och jag fick både sällskap och hjälp bland både krusbärstaggarna och i hallonsnåren. Sällskap och hjälp gör ju allt både roligare och lättare!
 
 
På andra sidan krusbärsbusken höll
Lovisa oss sällskap. Hon passade på
att klippa gräset under tiden pappa
och jag stacks och plockade, men
gräsklipparen trilskades så mycket
att hon gjorde bäst i att sluta nästan
på direkten och putta den tillbaka in i
garaget i väntan på att någon tar sig
an den att laga vad som nu är fel...
 
 
 
Mamma och jag samarbetade bra, hon böjde höga grenar och jag satt på huk och kikade upp mot alla hallongömmor under bladen. Sedan är det ju verkligen en sanning, den att man kan gå många många varv i samma spår och hela tiden hitta fler hallon. Hallon borde vinna pris i trädgårdens "bäst på att gömma sig".
 
 
 
Mitt i plockandet fick vi besök av några grannar. Och hundarna fick besök av en blandrastik med spring i benen och bus i blick.
 
 
 
När vi vinkat av dem plockade jag med mig lite gott och vackert och for hemåt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0