Lång dag för Melva

Så här såg Melva ut sent i eftermiddags. Låg lite här och där på glovet, gick några sega steg och la sig ner igen. Varför?
 
 
När Erika och Linnea ko förbi och frågade om jag skulle med till Folkes park. Och kanske Melva också? Jo, lite äventyr för pupp är kanske på sin plats. Och äventyr det blev det!
 
 
Det gick kanske lite saktare, men bitvis också snabbare, än vanligt att gå vägen till parken. Och när farliga bilarna susade förbi fann Melva det tryggast att hålla till inne i min väska. Och när vi kom fram var den bästa platsen en liten grop intill en stor sten.
 
 
Snart gick vi hem igen och lämnade badande tjejerna ensamma (med alla andra på stranden). Jag är så tacksam att min pupp kan tänka sig lite äventyr då och då, så det gäller att de varar lagom länge, så att hon vågar sig iväg nästa gång det bär av...
 
Hem ljuva hem!
Sista biten gick hon alldeles själv, utan att bli vare sig väskburen eller ha mig i andra änden av kopplet.

 
 Och när vi kom in igen blev det godis och vila, vila, vila på nästan alla golvets ytor...
 
Efter en stund kom Erika och Linnea nybadade och kaffesugna och knackade på. Och efter kaffet bestämde vi oss för at kolla upp nyöppnade Burger King i Gislaved och på vägen hem stannade vi med glassen vid en kvällskall men mysig strand.
 
 
Så här såg det ut när vi åkte omkring; musikpropp på rutan och glass som for omkring på instrumentbrädan och givetvis en Linnea som skulle vara med på bild! ;)
 
 
 
Tack för ännu en fin sommardag! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0