Måndagkväll med Johannes

Efter att ha grattat Erika åkte jag ut till gården för att vara med Johannes medan Emelie och Lovisa var iväg på ridtur. Mest satt vi ute på en filt och lekte, bankade och åt banan. Men här är från vår stund i hammocken med hundgos och sedvanligt panna-mot-panna-lut och koll av halsband och koll av halsband. Tur att han kan kolla och hålla försiktigt. Ibland.
 
 
 
 
Han låg åt alla håll
 
 
 
Och bjöd Enzo på sin signaturmin istället för pussar
 
 
 
Och när han vände sig om hittade han både mig, min panna och mitt halsband
 
 
 
Lagom till tårtatajm hade Johannes somnat.
 
 
Grattis i efterskott storasyster!
Det blev glasstårta utan grädde, men väl med ljuvligt goda hallon och gräddkolaglass!
Och en tung häst att sätta i bokhyllan.
 
 
Sedan åkte jag hem och fick besök av födelsedagsflickan i grannhuset och Linnea för te och uno.
Och så blev det en ny "tatueringdröm" på Linneas arm.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0