Annas överraskande femtioårsfest

Efter fest kommer fasligt många festbilder:
 
 
Vi började givetvis planera denna överraskningsfest långt innan. Men dagen före födelsedagen gick jag över med presenterna från mig och min familj. Och så fint det blev i sängen sen!
 
 
Flera hade varit och uppvaktat dagarna - kanske för att de visste att födelsedagsbarnet var upptagen på sin dag eller för att de rent av skulle komma på självaste festen...
 
 
Efter att ha sagt "grattis i förskott och välkommen till mig på lite födelsedagsfika i morgon klockan sex" tog jag med mig flickorna och tillsammans med pappa och Lovisa satte vi ihop det ena bordet. Det andar kom pappa med nästa dag.
 
 
 
Fest på gång!
 

 
Pappa bär, Linnea dukar
och Melva inspekterar
 
 
 

 
Inne i köket blåste Erika ballonger och skar ananas.

 
Ute satte Linnea upp ballongerna. I granen.

 
Pang! sa det. Och samtidigt blåste filten ihop till en boll.
 
 
Och plötsligt fick vi allt klart, alla gäster var på plats och
Anna kunde komma och bli överraskad.
Och överraskad, det blev hon!
 
 
Knack, knack. Blunda och välkommen in!
 
 
Och så kunde festen börja!
 
 
 
 
Grattis Anna 50 år!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När knotten blev för många, talen hållna
och kaffet var urdrucket, sjöng vi fint för
födelsedagsbarnet och alla presenter
bars hem och jag fick hjälp på båda
sidor fönstret ♥ Stort tack för det!
 
 

 
 
 
 
Anna, hennes syster,
döttrar och jag gick över
gården med tårta och
fortsatte festen med
presentöppning.
 Sedan snurrade jag
hem till mig.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0