Leka i sol och sova i regn

I söndags var det inte alls någon vilodag. Det var fullt ös och sedan låg jag typ medvetslös i hammocken. Gungande både mig och Johannes till sömns. När vi vaknade igen blev det matstund med bajsblöja som final. Under tiden som vi lekte, sov, åt och och bytte blöja ägnade sig de andra åt hästhagar, röjsågning, matlagning och hästprovridning. Men jag tror ändå att jag var den som var tröttast.
 
 
Inte en ton, men den verkade vara god att tugga på i alla fall!
 
 
Svea och Johannes i någon slags dragkamp.
Även om jag inte tror att Svea kände av just kampen så värst mycket.
 
 
Vad pappa säger till Johannes och vad som händer sen?
Vad för mojäng mamma och Johannes sitter med?
Jodå, det kommer så klart i filmen! Så håll utkik ;)
 
 
 
 
 
 
Efter mycket lek och god middag var jag helt färdig
och en fruktmätt pojk hade just somnat i sin vagn.
Däremot vaknade han givetvis till just som jag låg
och gungade som sömnigast i hammocken. Ja ja,
det var bara att gunga vidare både vagn och mig
själv och det gick ju finfint det! Snart nog var jag
vaken nog och Johannes hungrig nog för mat.
Nog.
 
 
Vi låg där tills dropparna var för stora för att lönnen skulle skydda oss.
 
 
Sedan fick Johannes sova klart till regnmusik på parasollen.
 
 
Efter mat och blöjbyte avslutade vi allt med kittlande pussar (fast ändå skrattar man högt och lutar sig nära för mer och klamrar sig fast när en annan tycker det är färdigpussat och klättrar tillbaka när en tredje tycker att han kan få hålla...)
 
 
Till sist några sista miner, flin och pussar - hej hej!
Men vi ses ju faktiskt redan i morgon igen...
 
 
 
 
När jag åkte ut till landet hade jag med mig en rabarberpaj som vi åt efter middagen, när jag åkte hem hade mamma fyllt den med annat gott. Och mer rabarber. Så... lite paj, någon?
 
 
 
Välkommen tillbaka in i Gnosjö! Ja, ser det ut så här känns det ganska trevligt att åka hemåt. Men hemma var jag bara några sekunder. Satte ifrån mig gottefyllda formen, klippte till blomsterbuketten och gick över till huset på andra sidan...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0