Min dag med många småttingar

Jag hälsades välkommen av mamma med en omedelbar inbjudan in i hönshuset. Hon hade hört pip, men ännu inte (vågat) tittar efter hur många kycklingar vi fått. Fyra. Nu hoppas vi bara att det är fler höns än tuppar. Eller åtminstone lika många av varje.
 

 
Mamma har säkrat födelseplatsen, så att ingen liten faller ner.
Och så snart alla fötts ska de förflyttas ner till säker mark...
 
 
Medan hönan fick lugn och ro ett tag till, mamma donade i
köket och de andra fortsatte sitt arbete med hagarna, så tog
pappa och jag Johannes på en liten promenad genom byn.
 
 
 
Genom byn och förbi såget
 
 
Ständigt med signaturminen på gång eller nyss sedd,
både uppför backar och under stopp för blomsterkoll.
 
 
 
 
Vi gick ända bort till Elghultskylten och tillbaka hem till Elghult igen
 
 
På vägen hem plockade vi blommor
 
 
Väl hemma igen blev det genast god mat för alla, sömn för Johannes och mig i hammocken... Och så flyttade vi på hönsmamman och hennes fyra små gullefjunisar. 
 
 
 
Stolt mamma och en till stolt mamma
 
 
Efter en lång stund av lek (med nya favoriten "jage" - gode tid, så trött jag är!)
blev det dags för pyjamas, god natt och hej då. Tack för i dag!
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0