På promenad till grannbyn och hem igen

På väg bort satt han mer fel än rätt. Och när han satt rätt var det när det fanns något roligt att titta på. Som röjsågande granne, en katt över vägen, några skällande taxar, en ogräsrensande sommarledig...
På vägen hem somnade han got,  trots röjsågande mamma, skällande Svea, matberedare på full snurr och högsta surr...
 
 
 
 
Den där mindre tama katten i hans hand valde jag som hans medresenär.
Johannes själv valde klubban.
 
 
Med fast grepp om absoluta favoritleksaken i leklådan på landet
och pussmun på tiger-Axel.
 
 
Jag lyckades hitta den där lilla vägen som gör att man inte måste gå exakt samma
väg tillbaka. Nu blev det en liten minimal runda innan samma väg hem.
 
 
Lite rätt satt han allt!
 
 
Men om inte för att kolla något, så för att nå att bita sig fast!
Sedan fick jag fälla ryggstödet och ta emot hans tunga huvud...
 
 
Då passade jag på att fjärilsnjuta på nära håll
 

 
Sedan parkerade jag den sovande Johannes ute i solen och tittade på hästarna som just fått komma till sin nya hage och på Kent och Kent som rensade bland blommorna runt flaggstången (som tyvärr lidit stora men efter åskvädret...). Därefter blev inga foton tagna, för det var mat och det var prat och mycket lek och en och annan sovstund med Johannes tätt intill. En härlig söndag, tack för den!
 


Kommentarer
E

Tack själv! :-)

2014-06-30 @ 21:28:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0