Middagslur, kattvakt och sent tårtkalas

 
Jag fixade middag, Emelie vaggade vagn och Melva vaktade över allt och allihop...
 
 
När Johannes vaknade var det tid för kvällsmat och sedan hemfärd.
Och den där skogspromenaden får vänta till nästa gång...
 
 
 
Efter avvinkning på parkeringsplatsen köpte
jag orangea tulpaner åt nyopererad pappa,
lila åt nyssfödelsedagsbarnet Lovisa, lite
chokladgott till oss allihop och tog detta och
mitt trötta jag till några andra trötta hemma
på gården. Där fanns tårtan framdukad och
det blev mycket dans (Lets´s dance och fina
gamla sytycd-klipp) och till sist folk och fyr-
fotingar som la sig att vila lite här och var.
Själv hamnade jag i soffan en stund innan
jag åkte med siktet inställt på sängen här
hemma. Vilken lång dag det blev!
Men en fin ♥ Tack för den!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0