Hos Johan sken solen

 
och vi var inte heller så dystra och grå.
 

men kakorna fick hålla sig undan solen för att inte smälta bort.

 
När man blir så där sommarvarm är det inte konstigt om man blir glassugen också. Så vi tog den lilla promenaden till preem och köpte varsin friskt svalkande solgul glass.
 
 
 
Johan bor inte på Lyckogatan. Fast han är lycklig ändå, på Roliasgatan där han bor. Ja, men det hör man ju, att han har som allra roliast där, på de rolias egna lilla gatan.
 
 
Om det inte vore för alla jobbiga katter. Det är förmodligen de som ätit upp g:et i roligast. Om man frågar Johan. Kanske?
 
 
Och pappa, visst har han en sanslöst snygg trappuppgång?! I alla fall sett till färgen.
 
 
 
Äntligen bev det av att jag kom och hälsade på! Den som väntar på något gott... kanske får en glass också, tack! Och tack för en härlig dag hos dig i ditt Jönköping - som visade sig från sin allra bästa och soligaste sida och knappast blåste kallt ett endaste dugg!
 
 
Tack och bock och så tog jag min gubbabil hemåt. Fast alla katter lämnade jag kvar hos Johan. Inklusive den under bilen.
 


Kommentarer
Lovisa

Hälsade du Johan att pappa och jag ser fram emot en bordtennismatch? Om ett par, tre veckor framåt kanske? :)

2014-05-27 @ 15:51:02
Becky

Klart jag gjorde! :) Vi pratade kanske inte veckor direkt, men han är på så pingis i sommar blir det absolut!

2014-05-27 @ 20:13:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0