Löjtnantshjärtan och humlor

 
Denna underbara helg, med underbar sol och bara lagom med välbehövligt regn, har jag njutit maximalt på min lilla uteplats. Nästan allt helgkaffe har druckits och alla stolar har använts, ja, till och med filten när stolarna tog slut (typ). Jo jo, det är sommar, yes indeed!
 
 
Fredagskaffe med gissa-var-katten-är-leken.
 
 
Oftast har man tur så att det bara är att följa röda tråden...
 
 
 

 
Lördagskaffe med inför-valet-prat mellan klunkarna.
 
 
 
Och gissa-var-katten-är-lek igen.
 
 
Melva har koll på humlan. Men jag är gladast när hon gör det på håll.
 
 
 
I dag blev det söndagspromenad istället för kaffe. Eller, det blev kvällskaffe inomhus.
 
 
 
Erika sprang mig till mötes och jag plockade blommor.
 
 
Och led av att vara allergiker. Men den är ju så vacker, liljekonvaljen.
 
 
Mors dag... Alltså dags att pyssla kort!
 
 
Det blev två, eftersom jag har både en mamma och en mammanoni.
 
 
Efter att ha varit hos mammanoni hämtade jag upp mamma och pappa som lämnat bilen på service.
Och tårtan klarade bilturen och var alldeles lagom upptinad när vi kom hem och kaffet var klart.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0