På med hatten på fyrtioårsfest

I lördags sken solen, men ändå hade jag både jeans och skjorta och till och med en väst. Men hatten fick jag bara låna en stund.
 

Fotografen, tillika hattägaren, var lite ostadig på hand...
men nog anar man ändå tydligt att ett hatt hade varit pricken över i:et på min outfit.
 
Hur som. Jag gick hattlös till festen och så här var den, från början till slut:
 
 
När man grattat födelsedagsbarnet kunde man ta för sig av olika teér,
scones med sylt och grädde (eller vanliga marmeladen och osten).
 
 
 
Efter teparty i trädgården bjöds vi på hästhoppning,
innan det blev dags för lagindelning och tipspromenad
med lite hästtema. Turligt nog hade vi en hästintresserad
i vårt lag (eller om födelsedagsbarnet helt enkelt sett till
att fördela dem så att samtliga lag fick åtminstone en
hästkunnig?) men faktiskt kunde även jag vara med och
hjälpa till. Hur hög får en maxad D-ponny vara?
Ja, vår stora ponny, Leonora, som inte var häst var väl
158 cm vill jag allt minnas... Eller så gissade jag bara
tokrätt, för rätt var det ;)
 
 
 
 
 
Efter promenad med frågor och krocket och kast av hästsko och dartpil
dukades det fram pastasallad, potatissallad och örtmarinerat nötkött.
Jag hann få i mig lite innan jag gjorde min avstickare...
 
 
 
Och den avstickaren gjorde jag i en ovanligt skön Volvo (nääästan Saab-sköna säten..!)
 
 
Mot festen igen! Där hade jag bara missat hur man dansar linedance. Bara och bara... Men det var väl tur i oturen jag missade, så att jag inte fick för mig att försöka och därmed betala ännu högre pris i dag :/ Kul såg de ut att ha i alla fall! Och fint var det ju också då och då, så missa inte de rörliga bilderna som kommer inom kort! ;)
 
 
Sedan smakade det gott med kaffe och glass!
Och efter countrysånger, bellmanhistorier och prisutdelning till bästa
tipspromenerare blev det tårta innan tack och bock, hurra och hemgång.
 
 
 
 


Kommentarer
Lovisa

Ja, en hatt hade verkligen varit pricken över i:et!

(Leonora liksom en maxad D-ponny var/är 148 cm men du skrev kanske bara fel här ovan?)

Kram!

2014-05-20 @ 13:59:46
Becky

Ja, men det var ju skönt att det var här jag skrev fel här och inte där! ;)

2014-05-20 @ 14:37:59
Lovisa

Sett sista avsnittet av How I met your mother än?

2014-05-20 @ 21:48:06
Becky

Jadå! Faktiskt för ett tag sedan... glömt att säga det :/ Och nja, jag har inte så mycket att klaga på. Föga förvånande, helt okej och inget att gräma sig över ;) Just nu tittar jag på nyhittade "Hostages" (med Toni Collette) Helt okej den också, än så länge...

2014-05-20 @ 22:57:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Becki peppar och saltar

Från lillasysterblogg till lite större blogg...

RSS 2.0